Je středním nebo velkým podnikem (více než 50 zaměstnanců nebo roční obrat ≥ 10 mil. EUR)
V případě koncernů, partnerských a propojených společností to však může znamenat, že velikostně malá firma bude po přičtení mateřské společnosti podléhat regulaci
Dále se dotkne organizací, které
jsou jediným poskytovatelem služby, která je nezbytná ze sociálního nebo ekonomického hlediska
by narušení jejich služby mohlo mít významný dopad na veřejnou bezpečnost nebo zdraví osob
by narušení jejich služby mohlo vyvolat významné riziko, zejména s přeshraničním dopadem
U některých služeb budou do regulace spadat všechny organizace bez ohledu na jejich velikost (např. poskytovatelé služeb elektronických komunikací)
Výčet sektorů, kterých se regulace dotkne je popsán v evropské směrnici, příloze ANNEX I (SECTORS OF HIGH CRITICALITY) na straně 227 a dále
Incident = událost ohrožující důvěrnost, dostupnost, integritu a autenticitu dat
Zvládání incidentů je základním bezpečnostním opatřením
NIS2 požaduje, aby organizace některé významné incidenty oznámila CERT týmu
Významný incident
způsobil vážné provozní narušení služby nebo finanční ztrátu
ovlivnil jiné fyzické nebo právnické osoby
způsobil značné materiální i nemateriální ztráty
Povinnost oznámit incident do 24 hodin od jeho zjištění, do 72 hodin zpřesnit informace týkající se incidentu a do 1 měsíce zaslat finální hlášení o incidentu (případně do 1 měsíce od vyřešení incidentu)